kds

Angst en paniek

Wat als angst je soms meer in de greep houdt dan je zou willen? Mirro biedt online zelfhulp om met angstklachten aan de slag te gaan. Zo voorkom je dat angst je leven gaat beheersen.

Ga naar angst.mirro-modules.nl >>

Het doel van deze website is het trainen van vaardigheden om angst en paniekklachten te overwinnen of ze de baas te blijven. Om je klachten te verminderen is het belangrijk dat je begrijpt waar je last van hebt. We geven daarom informatie over angst, paniek en stress. Verder bieden we een uitgebreide zelfhulpmodule waarin het volgende aan bod komt:

  • Leren hoe je stress kunt verminderen
  • Leren inzien welke situaties eng of spannend zijn voor jou
  • Wat wel en niet helpt om met angst en paniek om te gaan
  • Gebruik leren maken van helpende gedachten om angsten de baas te blijven

Deze website is bedoeld voor mensen met milde angst en/of paniekklachten. Wanneer je klachten ernstig(er) zijn, kun je ook baat hebben bij de oefeningen. Maar we raden je aan met je huisarts te overleggen welke hulp voor jou het meest geschikt is. Wanneer je last hebt van gevoelens van somberheid, je neerslachtig voelt en/of minder plezier beleeft dan voorheen, kan het zijn dat je depressieve klachten of een depressie hebt. Overleg ook dan eerst met je huisarts of deze zelfhulpmodule voor jou (op dit moment) de beste manier is om je klachten te verminderen.

Zelfhulpmodule ontwikkeld door experts
De inhoud van deze site is ontwikkeld door professionals die deskundig zijn op het gebied van angst en paniek. Bij het vormgeven van de inhoud van de module is gebruik gemaakt van de inzichten uit de cognitieve gedragstherapie. Onderwerpen die in de module aan de orde komen zijn:

  • Angst en paniek begrijpen: verminderen van angst en paniek begint met weten dat je last hebt van angst, in welke situaties je angstig bent en waarvoor je precies bang bent.
  • Stress en ontspanning: een gezonde leefstijl maakt je weerbaarder tegen stress en angst.
  • Angst en gedrag: om minder angst en spanning te gaan voelen, is het nodig jezelf bloot te stellen aan situaties die je eng vindt.
  • Denkpatronen doorbreken: door je bewust te worden van je eigen gedachten, krijg je meer inzicht in je angstklachten.

Bezoek de website

Angst en paniek